Reggefiber maakt gebruik van cookies voor een goede werking van de website.

Door op JA te klikken of gebruik te blijven maken van deze website geef je aan toestemming te verlenen voor het plaatsen van cookies. Lees meer over Reggefiber Cookies
Hier vindt u ons Privacy statement

 
Eindelijk glasvezel.

Nieuws Stichting Reclame Code erkent unieke kracht van glasvezel.

29 juli 2013
Stichting Reclame Code erkent unieke kracht van glasvezel.
Nieuws

Het college van beroep van de Stichting Reclame Code heeft afgelopen week uitspraak gedaan in een door Reggefiber aanhangig gemaakte klacht tegen kabelaar Ziggo. In de ‘Overbodig’-reclamecampagne stelde Ziggo onterecht dat een glasvezelnetwerk overbodig is, het netwerk geen toegevoegde waarde zou bieden voor de consument en dat Ziggo haar klanten een ‘eigen’ glasvezelkabelnetwerk biedt.

Met de uitspraak erkent de Stichting Reclame Code dat het glasvezelnetwerk van Reggefiber wezenlijke toegevoegde waarde biedt ten opzichte van de kabel. De campagne van Ziggo is dan ook op verschillende punten misleidend bevonden, waaronder expliciet de slogan dat glasvezel overbodig is.

Volgens de Reclame Code Commissie onderscheidt het FttH-netwerk zich technisch en qua prestaties wezenlijk van het netwerk van Ziggo. Het verschil met andere netwerken zoals kabel-, koper- of gedeeltelijke glasvezelnetwerken, komt doordat het netwerk van Reggefiber voor 100 procent uit glasvezel bestaat en echt ‘Fiber to the Home’ is. Glasvezel biedt hogere snelheden en bovendien is de uploadsnelheid gelijk aan de downloadsnelheid. Deze kenmerken zijn uniek voor het 100 procent glasvezelnetwerk.

Daarnaast concludeerde de Reclame Code Commissie dat Reggefiber als onafhankelijke partij de consument echte keuzevrijheid biedt. Doordat het glasvezelnetwerk van Reggefiber een open netwerk is waarop verschillende serviceproviders hun diensten voor internet, televisie en telefonie kunnen aanbieden, heeft de consument een ruime keuze uit serviceproviders en abonnementsvormen.

Reggefiber heeft Ziggo diverse malen rechtstreeks verzocht haar “Overbodig” campagne te stoppen, omdat Reggefiber van mening was dat er misleidende elementen in zaten. Reggefiber is daarom verheugd met de uitspraak van de Reclame Code Commissie. Door de toenemende behoefte aan bandbreedte biedt de toegang tot het glasvezelnetwerk van Reggefiber een toekomstvaste oplossing voor de consument. Met deze uitspraak erkent de Reclame Code Commissie de unieke kracht van glasvezel.

Link naar uitspraak.

Nieuws

Bekijk nieuws